DELTA levert voor het derde jaar op rij de hoogste internetsnelheid van het land. Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van nPerf, dat miljoenen onafhankelijke internetsnelheidstests verzamelt. DELTA scoort het hoogste op vrijwel alle belangrijke prestatiecriteria. Met een algemene nPerf-score van 153.109 punten, laat DELTA de concurrentie ruim achter zich.
De opkomst van onder meer streamen, videobellen en gamen op een steeds hogere kwaliteit, AI-assistenten en verbonden apparaten vraagt om razendsnel internet. Klanten van DELTA profiteren van het snelste internet. Zo halen de klanten van DELTA een gemiddelde downloadsnelheid van 302.2 Mbps, uploadsnelheid van 269.1 Mbps en latency van 12.3 ms.
De latency van slechts 10,9 ms was opvallend laag in vergelijk met concurrenten. Latency geeft aan hoe weinig vertraging er in de verbinding zit. Ook bij het gebruik van draadloos internet via wifi laat DELTA de hoogste snelheden zien. Daarmee biedt DELTA de beste ervaring voor zowel surfen, streamen als videobellen.
De gemiddelde internetsnelheid is het afgelopen jaar met meer dan 10 procent gestegen. Ook op stabiliteit wint de glasvezelexpert het van concurrenten. Uit het rapport blijkt dat DELTA tijdens zowel piek- als daluren consequent hoge prestaties levert. John Wittekamp, Chief Technology Officer bij DELTA vertelt: “Onze klanten hebben steeds meer behoefte aan hogere internetsnelheden en kiezen daar ook bewust voor. Daarom investeren we continu in de nieuwste netwerktechnologie. Zo zetten we opnieuw de toon in de markt en dat zien we terug in het rapport van nPerf: we behalen de hoogste snelheden én de hoogste score in deze onafhankelijke vergelijking. Dat maakt ons trots!”
De afgelopen jaren heeft DELTA flink geïnvesteerd in de ontwikkeling en uitrol van zijn glasvezelnetwerk, wat de hoogste internetsnelheden mogelijk maakt. Daarmee heeft DELTA het op één na grootste glasvezelnetwerk in de markt. “We sluiten dagelijks nieuwe klanten aan op ons netwerk. Dat doen we deels via nieuwe netwerkuitbreidingen, maar vooral door in hoog tempo huishoudens te activeren op bestaande netwerken. De basis, het netwerk, staat als een huis. We gaan de komende tijd ook focus aanbrengen op het verbeteren van de dienstverlening eromheen, zodat klanten het verschil merken in snelheid én service”, vertelt Wittekamp.
Via nPerf komen dagelijks meer dan 300.000 snelheidstest binnen. Het rapport is gebaseerd op meer dan 300.000 dagelijkse snelheidstests van consumenten in Nederland. Daarbij worden objectieve metingen gedaan van downloadsnelheid, uploadsnelheid, latency, webbrowsing en streamingkwaliteit. Alleen providers met voldoende testvolume worden meegenomen in de rapportage.