Hoe anderen ons beoordelen en erkennen

De merken DELTA en Caiway van DELTA Fiber hebben in de afgelopen jaren verschillende awards ontvangen of een hoge beoordeling gekregen bij onderzoeken. We zijn er trots op dat we deze dankzij de inzet van onze medewerkers hebben behaald. Bij DELTA Fiber vinden we onze klanten erg belangrijk, we streven ernaar om hen te voorzien van de allerbeste dienstverlening en service.

Onze awards


Umlaut 2024

Umlaut 2024

DELTA scoort opnieuw het hoogst aantal punten in een netwerkonderzoek van Umlaut. De benchmarkorganisatie brengt jaarlijks een onderzoek uit waarbij providers op onder andere downloadsnelheid, uploadsnelheid en latency worden beoordeeld. DELTA scoorde 962 van de 1000 punten, wat de beoordeling ‘outstanding’ opleverde. DELTA scoort daarmee regionaal hoger dan Odido (953), KPN (951) en Ziggo (942).

Lees meer
ProviderCheck: DELTA snelste klantenservice in 2023

ProviderCheck: DELTA snelste klantenservice in 2023

DELTA heeft als telecomprovider de snelste klantenservice, blijkt uit onderzoek van ProviderCheck in oktober van 2023. Door meerdere keren naar de klantenservice te bellen met verschillende soorten vragen, werd berekend hoe lang klanten gemiddeld moeten wachten.

 

DELTA heeft met gemiddeld 2 minuten en 22 seconden de best bereikbare klantenservice. DELTA wordt op de voet gevolgd door Caiway met 02:44.

Lees meer
NPERF Gold Medal Broadband AWARD H2 2022 – H1 2023

NPERF Gold Medal Broadband AWARD H2 2022 – H1 2023

De beste H2 2022 – H1 2023 prestaties op het gebied van vast internet, daarmee is DELTA de snelste internetprovider van Nederland. Tussen juni 2022 en juli 2023 zijn meer dan 400.000 tests afgenomen voor dit onderzoek. De resultaten hiervan drukt nPerf uit in punten.


Delta Fiber scoort 160.984 punten, met een downloadbitrate van 223.31 Mbps, een uploadbitrate van 185.87 Mbps en een latency van 19.1 ms.

Lees meer
Umlaut 2023

Umlaut 2023

DELTA en Caiway komen in drie provincies als beste uit de bus in een onderzoek van Umlaut. Het gaat om Overijssel, Zuid-Holland en Zeeland. Umlaut keek naar de down- en uploadsnelheid, de latency en stabiliteit van het netwerk. 

ISO27001 Certificering voor DELTA Zakelijk: informatiebeveiliging in orde

ISO27001 Certificering voor DELTA Zakelijk: informatiebeveiliging in orde

Op 19 oktober 2022 heeft DELTA Zakelijk een ISO 27001 Certificering toegekend gekregen. Dit is een wereldwijd erkende norm die aantoont dat wij onze informatiebeveiliging op orde hebben en dat we alles hebben gedaan om bijvoorbeeld een datalek te voorkomen.

Consumentenbond: Beste uit de test januari 2021

Consumentenbond: Beste uit de test januari 2021

Het panel van de Consumentenbond verkoos in januari 2021 DELTA opnieuw tot beste provider van Nederland voor internet, tv en bellen via de kabel. Consumenten werden naar hun ervaring gevraagd en de Consumentenbond maakte op basis daarvan een score op verschillende onderdelen.

 

Met onze providerwaardering van een 8,3 staken we opnieuw met kop en schouders boven de andere aanbieders uit. Voor de kwaliteit van onze televisie scoorden we een 7,4, ook het hoogst van alle providers.

Lees meer
Consumentenbond: Beste uit de test april 2020

Consumentenbond: Beste uit de test april 2020

Het panel van de Consumentenbond verkoos in april 2020 DELTA tot beste provider van Nederland voor internet, tv en bellen via de kabel. Ruim 7500 consumenten werden naar hun ervaring gevraagd.

nPerf: Snelste provider van Nederland in 2020

nPerf: Snelste provider van Nederland in 2020

Caiway is de snelste internetprovider van Nederland, stelt nPerf in 2020. nPerf test ieder jaar de internetverbindingen van de vijf grootste providers in Nederland. In 2020 worden er in totaal 1.147.558 verbindingstesten gedaan.


Caiway komt als beste uit de test op het gebied van downloadsnelheid (127 Mb/s), uploadsnelheid (123 Mb/s) en latency (20.4 ms). Daarmee is Caiway glasvezel in alle gevallen sneller dan het landelijke gemiddelde.

Lees meer
Providercheck: DELTA’s klantenservice beste van Nederland 2020

Providercheck: DELTA’s klantenservice beste van Nederland 2020

In een onderzoek naar de bereikbaarheid van de klantenservice van twaalf Nederlandse internetproviders komt DELTA opnieuw als een van de beste uit de bus.

 

Gemiddeld genomen krijgen klanten binnen drie minuten een klantenservicemedewerker aan de lijn. Daarmee is de DELTA-klantenservice de een-na-snelste van Nederland.

 

In mei 2019 had DELTA ook al de best bereikbare klantenservice van Nederland.